27 Серпня 2010 року 11:22
[версія для друку]
Інцидент двохмісячної давнини з німецьким експертом Ніко Ланге, якому
прикордонники в аеропорту Бориспіль відмовили у в´їзді в Україну і досі
не зникає зі шпальт друкованих та Інтернет видань.
Востаннє
ця історія знову виринула в статті Frankfurter Allgemeine, в контексті
майбутньої зустрічі Президента Януковича та Канцлера Ангели Меркель під
час запланованого візиту українського глави до Берліну.
Ще у червні цей, шкідливий для іміджу України інцидент, настільки
обурив мене, що я одразу звернувся з депутатським зверненням до Служби
безпеки України з проханням повідомити чи дійсно приймалося рішення про
заборону в´їзду на територію України Ніко Ланге, а також поінформувати
причини такого рішення.
І от, нещодавно мені у відповідь надійшло два скупі речення від тимчасового виконуючого обов´язки Голови Служби В.Хімія.
У першому реченні йдеться, що рішення про заборону таки було прийнято
Службою безпеки України, а не Державною прикордонною службою, яка
охарактеризувала цей інцидент як "непорозуміння". Друге ж речення
містить "вичерпну" інформацію про те, що рішення про заборону на в´їзд
пана Ланге базувалось на підставі положень абзацу другого частини
другої ст.25 Закону України "Про правовий статус іноземців та осіб без
громадянства", тобто "в інтересах забезпечення безпеки України або
охорони громадського порядку".
Виходячи зі змісту частини 4 статті 16 ЗУ "Про статус народного
депутата України" відповідь на депутатське звернення повинна бути
вмотивованою. Крім того, відповідно до частини 3 статті 19 зазначеного
Закону, народний депутат України має право знайомитися з будь-якою
конфіденційною та таємною інформацією з питань депутатської діяльності.
Очевидним є те, що СБУ не надала, вмотивованої відповіді, яким саме
чином діяльність пана Ланге загрожувала безпеці України або
громадському порядку. Більше того, Служба безпеки порушила моє право як
народного депутата ознайомитися з будь-якою конфіденційною та таємною
інформацією, адже моя діяльність на посаді Голови Комітету ВРУ з
європейської інтеграції напряму пов´язана із співпрацею з політичними
організаціями, які сприяють європейській інтеграції України.
Демократична традиція полягає в підзвітності та прозорості діяльності
органів державної влади. Це є чинником демократії, і це, зокрема,
забезпечується через механізм депутатських запитів. У даному випадку,
влада вкотре продемонструвала своє ставлення до засад демократії,
прагнучи уникнути відповідальності за свій ляп, що наніс шкоду
міжнародному іміджу України.
Голова Народного Руху України Борис ТАРАСЮК