Чинним для всіх християнських Церков є також правила Святих Апостолів,
які були вироблені й освячені в апостольські часи. Найвищим Церковним
законодавчим органом є Вселенський Собор, тобто зібрання найвищих і
найзаслуженіших святителів Церкви. Рішення такого Собору обов'язкові для всіх
християнських Церков у всьому світі. Таких Соборів було 8. Перший в 325 році,
восьмий в 1439 р.
Усі рішення цих Соборів разом із святим Писанням та Святим Переданням і становлять
канонічну основу (канон-істина, зразок, правило) життя християнської Церкви.
Канони передбачають: по-перше, кожен окремий народ має право на власну церкву
зі своїм управлінням, а по-друге, на власну самостійну Церкву має право кожна
окрема країна (держава). Коли ж з'явилось християнство на теренах Київської
держави, що звалася Русь?
Літописну згадку про Кия, який, за словами преподобного Нестора, «ходив до Візантії й велику честь мав від царя Візантійського», ми ні
довести, ні спростувати не можемо. А от свідчення Візантійського Патріарха
Фотія - очевидця описуваних нині подій - заперечити неможливо.
А пише він не про що інше, як про напад руських
(київських) князів Аскольда та Діра на візантійську столицю, яку від
нападників урятувала Пречиста Богородиця, здійснивши бурю в затоці та
потрощивши кораблі русичів. Християнська
Церква ознаменувала цю подію святом «Покладання ризи Пресвятої
Богородиці», що відзначається 15 липня за новим стилем.
Захистити місто, окрім Богородиці, в той час, за свідченням Патріарха, не
було кому, бо імператор із військом якраз напередодні вирушив воювати з
агарянами. Патріарх Фотій стверджує, що саме під враженням цього Богородичного
дива князь Аскольд і прийняв у 866 році хрещення з іменем Миколая, а з ним
охрестилися й багато воїнів і купців київських.
Ці записи Візантійського Патріарха є доказом того, що Київська Русь на той
час була вже досить, сильною державою. Адже, щоб зважитись на морський похід
проти могутньої Візантії, треба було мати досить потужний флот (під Царгородом
стояло тоді 200 руських кораблів!), а щоб вибрати для нападу саме той час,
коли імператор із військом буде відсутній, треба було, очевидно, мати ще й
добре налагоджену оперативну розвідку. І все це відбувається у 86)6 році,
через чотири роки по тому, як варягів вигнали поневолені ними північні племена
(муроми, мері, весі, мокші, чуді, мордви, єрзі).
Як бачимо, християнство на київських землях започаткувалось задовго до
появи християнства на московських землях. А тепер згадаймо історію розколу
Київської митрополії
Усвідомлюючи роль Церкви не тільки в духовному, а й у
національно-політичному житті держави, князь Андрій «боголюбський», син Юрія
«довгорукого», уже в перший рік; свого самостійного князювання, здійснює
заходи, щодо створення в Суздальському князівстві нової окремої єпископії, а
потім і окремої Церкви, відділеної від Київської митрополії. У 1160 році
(через три роки після смерті свого батька) Андрій звертається до Константинопольського
Патріарха Луки
ської митрополії та
утворити на них окрему митрополію, зі своїм власним митрополитом. Бажаючи, за
словами літопису, «самовладцем бути в Суздальській землі». В проханні
відмовлено.
Цей далекозорий політик у XII столітті розумів те, чого Наші українські
владоможці не можуть второпати й у XXI ст: ні про яку самовладність не може
бути мови, якщо твої священики - твоє духовне, ідеологічне воїнство - підпорядковані
центру, що знаходиться в країні-суперниці, а тому, якщо хочеш мати Незалежну
державу - створюй Незалежну Церкву!
Дійсно, другий розкол був вчинений Москвою 15 грудня 1448 р. неканонічною
висвятою Рязанського єпископа Іони в сан Митрополита й відривом московських
єпархій від Київської митрополії, заснованої Святим Володимиром.
А невдовзі, через два століття (Київську) Українську Церкву було злочинно
продано у 1686 р. у московське рабство, недоброї пам'яті Царгородським
Патріархом Діонісієм IV за «три сорока соболей) і 200 Московських червінців,
отриманих від Московського дяка Нікіти Алєксєєва. Вже наступного року це
діяння було засуджене Собором Східних Патріархів, як акт симонії, а сам
Діонісій був позбавлений Патріаршого сану.
Напрошується висновок, що замаскувавшись під українську
назву, УПЦ МП виконує саме. політичні, ідеологічні функції, служить імперським
інтересам Російської держави.
Джерело: http://"Час поклику" часопис Лубенської міської організації НРУ |